Zasady kierowania pacjentów do Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego określa Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 25.06.2012 r. w sprawie kierowania osób do zakładów opiekuńczo-leczniczych i pielęgnacyjno-opiekuńczych oraz ustawa z dnia 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 166, poz. 1265). Z wnioskiem o wydanie skierowania do zakładu opiekuńczego występuje do lekarza ubezpieczenia zdrowotnego świadczeniobiorca.
Należy złożyć następujące dokumenty:
-
wniosek o wydanie skierowania do zakładu opiekuńczego, wniosek wraz z wymienionymi poniżej dokumentami składa do lekarza ubezpieczenia zdrowotnego – świadczeniobiorca,
-
wywiad pielęgniarski - wypełnia pielęgniarka (zgodnie z ww. rozporządzeniem) i zaświadczenie lekarskie - wypełnia lekarz (zgodnie z ww. rozporządzeniem),
-
skierowanie do zakładu pielęgnacyjno-opiekuńczego - wypełnia lekarz (zgodnie z ww. rozporządzeniem),
-
karta oceny świadczeniobiorcy kierowanego do zakładu pielęgnacyjno-opiekuńczego (ocena wg skali Barthel) - wypełnia pielęgniarka oraz lekarz ubezpieczenia zdrowotnego (do przyjęcia do zakładu kwalifikuje się pacjent, który uzyskał od 0 do 40 pkt),
-
karta kwalifikacji do żywienia pozajelitowego lub dojelitowego - wypełnia lekarz, jeśli pacjent wymaga takiego żywienia,
-
ocena ryzyka związanego ze stanem odżywiania wypełnia lekarz, jeśli pacjent wymaga żywienia pozajelitowego lub dojelitowego.
Wzory dokumentów można otrzymać w Zakładzie Pielęgnacyjno-Opiekuńczym (parter – Izba Przyjęć) lub pobrać ze strony internetowej (dokumenty do pobrania).
Skierowanie do zakładu opiekuńczego i pozostałe dokumenty wypełnione przez lekarza i pielęgniarkę oraz dokumenty stwierdzające wysokość dochodu świadczeniobiorcy (decyzja o wysokości emerytury, renty, zasiłku stałego itp.) – można złożyć lub przesłać na adres zakładu: Zakład Pielęgnacyjno-Opiekuńczy, ul. Dąbrowskiego 5, 37-464 Stalowa Wola.
O terminie przyjęcia do zakładu informujemy pisemnie lub telefonicznie. Jeżeli osoba nie może być przyjęta z powodu braku miejsc, zostaje wpisana na listę osób oczekujących prowadzoną przez zakład.
Przyjęcia pacjentów w zakładzie dokonuje upoważniony pracownik w dni powszednie w godz. 800 – 1400.
Pacjent przy przyjęciu powinien posiadać:
-
dowód osobisty,
-
legitymację ubezpieczenia zdrowotnego (legitymacja emeryta, rencisty),
-
mydło, szampon, pastę i szczoteczkę do zębów, kubek na protezę (jeżeli pacjent posiada protezę), grzebień, chusteczki higieniczne, przybory do golenia, 2 gąbki do mycia,
-
piżamę (2 pary), kapcie, ręczniki – 3 sztuki, w tym 1 duży, wygodne ubranie dzienne, np. dresy, spodnie, bluza (2 zmiany), bawełniane podkoszulki - 6 szt.
Ponadto prosi się o uzupełnianie (raz w miesiącu) środków do higieny osobistej:
-
mydło w plynie (2 sztuki),
-
szampon (1 butelka),
-
krem lub oliwka do pielęgnacji ciała,
-
gąbka do mycia ciała,
-
maszynki i krem do golenia,
-
ręczniki papierowe (4 rolki),
-
papier toaletowy (4 rolki),
-
wilgotne chusteczki higieniczne,
-
płyn do prania hypoalergiczny.
Informacji na temat funkcjonowania zakładu oraz sposobu i trybu kierowania udzielamy także telefoniczne – tel. (0-15) 844-86-15.